Antonín Dvořák: Kvintety op. 81 & 97

„Soubor Pavel Haas Quartet, rozšířený o violistu Pavla Nikla, bezesporu zachycuje autorovu hloubavou náladu v úvodu první věty, ale zároveň se mu daří dosáhnout pevné rovnováhy mezi něhou a euforií. Stejně působivé je i scherzo, kde bujará „tancovačka“ v hlavní části kontrastuje s čarokrásně zahraným triem. Sólové linky v celé pomalé větě znějí úchvatně a finále se vyznačuje důmyslným podáním i nepotlačitelnou energií.“

BBC Music Magazine, listopad 2017

„Pavel Haas Quartet si od svého založení v roce 2002 za své vynikající, barvité nahrávky vysloužilo řadu ocenění. A za jejich poslední výpravu do světa Dvořákovy hudby budou jistě následovat další. Členové tělesa zde předvádějí úchvatné výkony. Každý z nich si zachovává vlastní jedinečnost, ale na vytváření zvláštního kouzla se podílejí společně, ať už jde o jiskrnou „furiantskou“ větu Klavírního kvintetu č. 2 A dur, op. 81 (kde se Boris Giltburg projevuje nejprchlivěji) nebo o snovou, písňovou úvodní větu Smyčcového kvartetu Es dur, op. 97, evokující široce otevřenou krajinu venkovské Iowy. Vřele doporučujeme.“

The Observer, říjen 2017

„V případě tohoto tělesa mne vždy ohromí rozsah dynamiky a barevnosti tónů, jež hráči vytvářejí, i dokonalá jednota zvuku, která však v patřičných místech nechává vyniknout výkonům jednotlivých členů kvarteta. Dobrým příkladem je samotný začátek klavírního kvintetu – jemnou melodii hranou na violoncello doplňuje pouze houpavý klavírní doprovod, čímž vzniká nádherný tlumený úvod, který v podání cellisty Petera Jarůška vyznívá přímo vznešeně. Za pozornost stojí také první věta smyčcového kvartetu, kde hudebníci nejprve hrají s takovou vervou, až se zdá, že se jim každou chvíli zpřetrhají struny, a poté se přesunou k jemným, lehounkým akordům.“

Presto Classical, říjen 2017

„Jde o další triumfální položku v už tak cenami ověnčené diskografii Pavel Haas Quartet.“

Gramophone, listopad 2017

„Vzhledem ke svým podnětným hudebním schopnostem se Pavel Haas Quartet dokázal na celém albu úspěšně vypořádat s nároky, které na ně kladou proměnlivá hloubka emocí a rozmanité rytmy partitur. (…) Soubor se drží dobrého zvyku rozšiřovat svou diskografii o vynikající tituly.“

MusicWeb International, listopad 2017

„Provedení i zvuková kvalita skladeb na tomto CD dosahují velmi vysokého standardu. Boris Giltburg svou barevnou hrou podporuje skvělý výkon Pavel Haas Quartet.“

De Standaard, prosinec 2017

„Reakční napětí, na němž je postaveno renomé tohoto kvarteta a jeho přitažlivé hry, může někdy posluchače unavovat i rozčilovat, ale zde soubor vytváří naprosto podmanivý hudební zážitek… Při poslechu této nahrávky není na místě oddávat se poklidnému snění ani u pasáží, jež takový pocit navozují… Převládá úzkostné napětí, které v tomto případě spolu s působivým zvukem přímo uchvacuje.“

The Strad, leden 2018

„Úvodní věta je natolik intenzivní, že následující ‘Dumka’ vyznívá tlumeně, ačkoli postupnou gradaci směrem ke dvěma závěrečným větám zvládl soubor dokonale… V případě Dvořákova Smyčcového kvintetu jsem však od začátku věděl, že jde o mimořádné provedení. Pavel Haas Quartet rozšířený o violistu Pavla Nikla hraje s ještě větším zápalem, avšak jejich interpretace tohoto kusu nedovolí, aby nahrávka působila příliš bujaře či nespoutaně. Jak ‘Allegro vivo’, tak ‘Larghetto’ znějí uměřeně, kultivovaně, a dokonce i líbezně.“

American Record Guide, únor 2018

„Nasazení a inspirace interpretů nepoleví ani na okamžik: mezi panoramatickými pohledy tu nalézáme akcenty uštědřované se stejnou vervou jako u Smetany z roku 2015 (5 ladiček, viz č. 639 ), neuvěřitelnou zpěvnost a barevnost, nad jakou musí zblednout závistí všichni ti, kdo se s touto skladbou pokusili utkat v oněch patnácti letech od nahrávky Talichova kvarteta… Jsme nadšeni.“

Diapason, únor 2018