Franz Schubert: Smyčcový kvartet č. 14 d moll „Smrt a dívka" & Kvintet C dur

„Toto album je horké na dotek. Provedení Haasovců jsou nesmírně působivá nejen díky bezvadné interpretaci povrchových ploch, ale také díky schopnosti nenuceně vyjádřit sklíčenost skrývající se pod Schubertovými projevy veselí a dokonce jeho nejjasnějšími ujištěními.!

The Sunday Times, září 2013

„Kdyby CD mělo drážky jako vinyl, už bych měl tuto úžasnou nahrávku Schubertova kvartetu Smrt a dívka a kvintetu C dur zcela ohranou… U mladých Čechů dokonale splynula virtuosita s hloubkou. Smrt a dívka je více dramatická, ale mistrně časovaná, z jemných nuancí vznešeného kvintetu jsem naprosto unešený.“

The Times, září 2013

„Je to dobré. Velmi dobré. Chvála a Pavel Haas Quartet už jaksi patří k sobě – konec konců, před dvěma lety získali za svého Dvořáka od Gramophone ocenění Recording of the Year. Touto nahrávkou ovšem poprvé opravdu vstoupili na přeplněný trh. Pavel Haas Quartet představují to nejlepší z české tradice – vroucnost, libozvučnost, osobitost, citovost. To, co je však v tomto případě obzvlášť nápadné, je jejich odvaha riskovat, jejich vřelost a naprostá jistota, s nimiž vás ženou těmito dvěma mistrovskými díly.“

Gramophone, říjen 2013

„Pavel Haas Quartet a jejich host, skvělý cellista Danjulo Ishizaka, jsou přesvědčiví i tam, kde většina jiných souborů selhává. Poslední větu Smyčcového kvintetu se jim povedlo přetvořit v přiléhavý závěr díla, jehož první tři věty jsou vskutku prvotřídní … zásadní album pro všechny, kteří milují Schuberta.“

BBC Music Magazine, prosinec 2013

„Z mého pohledu provedení splňuje všechna očekávání. Už od úvodních akordů máte pocit, že vás tito mladí hráči zvou na cestu. S jasnou vizí a porozuměním struktury hudby zkoumají celou šíři jejího emocionálního rozsahu. Výraznými charakteristickými znaky jsou vřelost a expresivní frázování… Tito mladí hudebníci představují sílu, s níž je nutné počítat.“

MusicWeb International, prosinec 2013

„Jsme svědky provedení vyznačujících se nejen nesmírnou vytříbeností a kultivovaností, ale také skutečnou emocionální hloubkou… Kombinace důvtipné pružnosti tempa, přičemž nikdy nedochází k příliš výraznému zpomalení, dodává této interpretaci [Smrti a dívky] ohromnou strukturální soudržnost od začátku do konce.“

Presto Classical, prosinec 2013